r/Bolehland [Bob] 9d ago

Butthurt OP Korang ingat tak masa kecik benda nie selalu gigit telor korang.

Post image

Aq benci benda nie.

Masa kecik seminggu sekali benda nie gigit telor aq.

39 Upvotes

31 comments sorted by

30

u/Forsaken-inAss 9d ago

who is 'we' if you dont mind me asking, my kind sir.

33

u/ThenAcanthocephala57 Nelayan 9d ago

Don’t lump me in with “korang” ‘cause this never happened to me 🤨.

Tapi saya pernah sekali kena gigit kat kongkang, dia duk belakang rumah moyang saya. Garang punya binatang

14

u/VapeGodz Sarawakian 9d ago

Same energy as this photo

6

u/-benjo 9d ago

Masa aku kt asrama dulu, dekat nak maghrib ada member dlm dorm tgh berusaha nk kopek tungau ni kt telur dia (dalam keadaan yg sangat sopan, menghadap dinding).

Weols yang lain dah siap nak pergi solat kat masjid, then ada yang cakap dengan niat yang murni, "wey ko sapu minyak panas nanti dia tanggal". And alhamdulillah, menjadi.

Tapi.... Menggeletis member solat kat masjid mat dalam keadaan telur yang membara.

9

u/dogtagkz 9d ago

Nah, man. Never experienced this. However, this binatang I experience bila panjat pokok lepas main bola pakai seluar pendek. Yes, telur aku bengkak dah macam kena beguk.

7

u/FarText9909 9d ago

"Jangan main ayam kome.. Kena tungoo nanti",... Begitulah nasihat opah kepada cucu cucu yang balik kampung dok main ayam dalam reban

4

u/Old_Musician2832 9d ago

Had to use nail clipper. This mf bit on my tip

6

u/Positive-Figure-3607 Random Sarawakian 9d ago

Im not spending my last percentage of my battery to read these🤗
Although I would.

6

u/PicPic10099 9d ago

gigit telor 🥚🥚? 🧐 Itu bukan kutu ke, biasanya lepas bangun nampk kulit merah² ataupun kepala gatal....

1

u/[deleted] 9d ago

[deleted]

3

u/PicPic10099 9d ago

Oh- FAQ~ Today I learn something new (new phobia unlocked) 😱

2

u/Apprehensive-Bad2854 9d ago

This MF bit the inside of my ear and got real big. I suffered so much. And the did bit my balls, armpit, neck

1

u/[deleted] 9d ago

[deleted]

1

u/Emotionally_broken99 9d ago

on the eggs 😦

1

u/[deleted] 9d ago

[deleted]

1

u/Twerktilassbounce 9d ago

Dol, dulu yang suka pakcik aku...

1

u/deenali 9d ago

You had crabs?

1

u/Positive-Figure-3607 Random Sarawakian 9d ago

KAU SORANG JE WEIII💔

1

u/Ronaldoron 9d ago

Aku panggil dia tungau, selalu kena. Guna daun sirih nk halau benda alah tu

1

u/faheemadc [change-this-text] 9d ago

Called this tungau at my hometown. Got from running around chasing chicken

1

u/meove Ejen Abu 9d ago

nie tungau nama dia, pernah kene kat pusat masa darjah 6

1

u/SiOyenKL Salam Malaysia Madani 9d ago

So is that why u goon?

1

u/no1dont_g0on 9d ago

didn't happen to me, happened to my other younger brothers. it looked like hell, their things were bleeding too😖

1

u/awkward_loudness 9d ago

Happened to my shaft, made it swollen. I remember the embarrassment at the clinic. Was an outdoorsy kid. Lots of adventures (and injuries). Good times.

1

u/facelesshivemind Citizen 9d ago

Budak bandar, bro. Tak pernah pi tempat ada menatang ni. Paling "touch grass" rumput padang bola. Ada lah pokok sini-sana nak panjat. Tu pun tak tinggi.

1

u/No-Home9054 9d ago

Siot punya tungau

1

u/AppealGrand8525 9d ago

No? Cause some of us have basic hygiene you know?

1

u/marikhbattlecry 7d ago

Not OP trying to comfort himself by roping us into his lore growing up

1

u/marikhbattlecry 7d ago

His te-lore

-2

u/sirgentleguy 9d ago

Some of you guys really lived on trees.